Zelf SEO doen

Wanneer SEO optimalisatie nieuw is voor je, maar ook als je meer ervaring al hebt, dan is het goed om op de volgende punten te letten

Google Analytics:  Installeer G.A. met de juiste settings en kies je doel.
Voeg je website toe in Google Search Console.
Koppel Google Search Console en Google Analytics.
Google Mijn Bedrijf: Voeg je bedrijf toe aan Google Mijn Bedrijf om juist door klanten in een bepaalde regio gevonden te worden.
In de public-html  folder van je website maak je een robots.txt bestand.
Sitemap: Maak een sitemap.xml bestand in de public-html folder.
Domeinnaam: Zorg  dat je domeinnaam een aantal jaren vooruit betaald is.

Zoekwoord onderzoek

Doe goed onderzoek naar effectieve en unieke zoekwoorden.
Onderzoek de zoekwoorden van je concurrenten.
Maak een lijst met zoekwoorden die bij je doel passen en waar je op wilt focussen.

Pagina optimalisatie

Website structuur: maak een gebruikersvriendelijke websitestructuur (categoriestructuur, categorieblogs, pagina’s enz.).
Paginatitel: Zorg dat elke pagina een doelgerichte titel heeft van max. 70 karakters.
Zorg dat elke titel één, maximaal twee zoekwoorden bevat.
Zorg dat je niet twee keer eenzelfde titel gebruikt.
Maak een unieke meta beschrijving voor elke pagina van max. 320 karakters.
Neem één of twee zoekwoorden voor elke metabeschrijving.
In de metabeschrijving moet veel informatie staan die de belangrijkste gedachte van de pagina omvat.
Metabeschrijvingen moeten verleidelijk zijn om mensen naar je site te krijgen, maar het moet wel kloppen (dus waar zijn).
Maak SEO vriendelijke URL’s met focuszoekwoorden.
Houd je URL kort maar krachtig zonder allerlei symbooltekens.
Voor spatie tussen de URL kies je een koppelteken en geen liggend streepje.
Maak gebruik van Canonical URL’s om dubbele indexpagina’s te voorkomen.

 

Optimaliseer H titels (koptitels).
Gebruik de koptekst tags h2-h6 wanneer je veel titels hebt..
Sitesnelheid: Houd de sitesnelheid in de gaten en verbeter de laadtijd.
Paginacontent optimaliseren: Zorg dat je op elke pagina unieke content hebt. Gebruik niet meerdere malen dezelfde content.
Controleer en analyseer steeds de content van je concurrenten.
Je moet kwalitatief hoge content (foutloos) hebben, zodat je niet fouten in je zoekresultaten krijgt.
Gebruik geen overtollige zoekwoorden, omdat Google sancties geeft daarvoor.
Blijf actief en update regelmatig je content.
Maak je website mobiel-vriendelijk. Zorg dat je website op alle apparaten goed werkt, bijv. tablets, telefoons, computers.

Het is belangrijk dat je website niet alleen SEO-vriendelijk is , maar ook gebruikersvriendelijk.

 

 

SEO

Zoekmachineoptimalisatie. 
Hogere posities in de zoekresultaten?
Betere SEO kan helpen om traffic, leads en sales te krijgen.

SEA

Adverteren In zoekmachines zoals Google en Bing. Met Pay Per Click -campagnes genereer je  snel traffic, leads en conversies .

Webdesign

Mooie, snelle en responsieve websites/webshops maken, die zoekmachine vriendelijk zijn en geschikt voor tablets en smartphones.